Tuesday, October 20, 2009

hidup dan mati aku...

huish !!!! aku mulakan dgan Assalamualaikum...(spatutnye bg salam, sblom pkataan 'huish' yg kaler merah)...sbenarnya, tajuk entry tu sje aku letak hidup dan mati aku..bukan bermakna aku da buang tebiat ekh...tidak tidak...insyaAllah, pnjang lg ni perjalanan, ade la dlm 1 kesah...pasal member or could be a member that pretend to be as a stranger...mane2 la...yg pnting aku xpuas ati..yeah, ade prasaan xpuas hati disini..sbenarnya, aku sgaje mlebey2...xpuas hati, cos ade betolnye gak yg member or stranger tu ckp...camni, aku diberi tugas utk wat poster, cos ade la sorang mmber tmengah2 nie, dtg blik aku ckp..aku kne wat 1 poster, aku pulun 1hari smpai aku tido pkul 5am, utk siapkan poster tuh...hasilnye, serius mmg cam haram...cos aku sedo aku xde talent...tp bak kate org puteh, i'll do the best as i could..tp stelah aku siapkan, nmpaknye...mcm xdihargai (wey bodo!!! (aku yg bodo bukan ko), da bnde cam haram, mmg la org xhargai)...mungkin jg silap aku (dengan pasaan sedo diri yg aku ade, aku akui aku silap)...stelah poster tu aku tunjuk...yg aku dpt adlah feedback yg negatif..yeah, negatif...bukan positif. tp ade la jgak segelintir org prihatin yg puji hasil karya aku tuh...xtaw la, bab nak jg hati or nak mmg nak puji..aku ttp berterima kasih...xpuas hatinye dtg bile...org yg dok komen2 tu, xtunjuk muke...tp die komen atas name yg xde name (caner nak explen ekh??...pndai2 paham laa) so..aku xtaw sape yg dok komen..mcm2 die komen..pasal design la, pasal kdudukan aku dlam poster...saje la aku letak gmbo aku kat tgah (mmg kes cari pasal r) of course org kuat projek, rase xpuas ati, tp aku buat poster mmg xde niat utk susn gambo bdasarkan jawatan yg disandang, xkire la ko pgarah ke, ko tukang sapu sampah, aku susun gambo tu ikut suke ati aku, mane mate aku tgok best, aku letak r, aku rase muke aku best kalu ltak kat tengah, ye aku letak muke aku kat tgah, yg pnting muke smua org aku letak dlam poster, so jgn la nak persoalkan sape bdiri celah ketiak, sape bdiri kat tgah2 g pun gambo tu aku crop scra berkumpulan unless,kalu ade muke ahli kumpulan tu tertutup, xkire la tertutup dek perot mmber sbelah or dek kpala member, so aku akan cri gmbo lain, aku cover gmbo die biar gmbo diorang lg terang and mudah dilihat oleh mata kasar, mcm gambo aku gak, aku rase gmbo aku cam aneh, so aku cri la gmbo yg tampan2 (wlaupon xtampan) utk cover keanehan gmbo sedia ade, sgaje cri pasal, aku ltak r kat tgah2 (sal??? xpuas ati???? nak pukul aku??? brani ke?? anto komen ltak name sdri pon xbrani)..slah diorang gak, sape suruh aku yg wat poster...ya ya, mmg pon keje aku sbenarnye utk wat poster bg pihak AJK yg aku sandang...tp kalu xpuas gak xpe..aku ade solusi, aku bg file poster tu dlam format .psd/.ai, pastu korang gnekan kebijaksanaan dan kpandaian yang da Allah kurniakan tu utk olah smule poster yg aku wat (dgan niat nak goyang kaki aka mengulor) ambek r..aku xde khal nak bg...lg senang keje aku, ye la slame ni org tgok aku mcm xde keje..pdahal, aku besusah payah, sape yg taw??? y do people keep on blaming and prejudice, is it cos of the mentality set up..hard to look another people breathing easy???...yg bleh aku ckp pd org yg sdemikian ialah, FUCK OFF... ade aku kesah??? xde...aku xde rase luak ape2 pon...kalu korang rase korang pndai, tunjuklah...jgn hanya bg komentar...cos aku yakin, komentar korang tu, xbuat korang rase puas...ape lg nak rase lega..komentar korang tu akan buat kroang rase mkin xpuas ati...(bukan niat aku xnak terima teguran, ye aku terima...tp aku manusia, pasaan xpuas ati tu mmg ade)..Wallahualam..mane yg baik la nak (pesan mak aku)...pape hal, all the best...
nak poster???? mane boleey, sdri buat suda (dengan nada yg menganjing)

korang kenal aku, so aku xyah nak hide on someone's back...
peace (jgn dtg pukul aku bebtol plak, cos aku mmg PENAKOT)

No comments:

Post a Comment