Tuesday, September 8, 2009

Sebuah kehilangan

Sorry helmet di atas tu bukan aku yg punye tp gambo hiasan yg nak mnunjukkan btapa bodohnye pncurik tu cos helmet yg iras2 camtu (tp lawo sket) pun nak dicurik, skang bru aku taw, para pencurik mmg drpada golongan yang main sebat atau dgan kata lain, XDE TASTE.

Bukan Alex gan gf die
(skadar gambo hiasan yg diambil dr intenet)
______________________________________

Pepagi dlam kol 3am lbih, pas smpai dr Penang by Train, kami dikejutkan dengan berita kecurian yang membabitkan harta aku gan member aku (ceh starting nak gempak)...sampai2 je ktorang trus menuju ke tmpat farking ('parking' style sebutan Arab) motor...dengan selamber ktorang tgok, Helmet da bersih..licin, clear!!! 2 bijik helmet hilang, banyak woooo!!!! bukan senang nak beli helmet apollo..dlu kat kg aku siap ugut nak bunuh diri kalu mak ayah aku xmo beli helmet apollo (smpai skang mak ayah aku masih xblikan) namun begitu, aku berazam dan bejanji pd dri aku utk beli helmet trsebut dgan duit ptptn aku sdr...pas da dapt, ilang la pulok, kalu helmet nye aje yg ilang xpe, ni dgan visor2 nye langsai skali, tpakse aku gan mmber balik umah naik moto style free hair dengan risiko pecah kpale and disaman polis...mmg xde hati perut n tatarakyat lgsong pncurik tuh, nak jaga kselamatan tp dgan curik harta org, ape lg harta aku, ape diorang xkesian kat aku ke??? da la aku meskin harta (kaya budi bhasa) lg nak kebas helmet, woooi!!! beli sdr sudaaa, xyah nak arap orang beli, pastu curik yak orang...kalu ko/korang skolah ugama, mesti der blajo, hukum mencurik tu adalah dose beso, kalu negara ni jalankan hukuman hudud, mmg 'bye bye' r kat tangan korang, cos da kompom2 kne kerat.. dgan ini, kepada si pencurik kalu ade bace blog ni, aku harap sgt, ko (kalu pencuriknye sorang)/korang (kalu pencurik bwak geng) pulang laa visor helmet aku, cos tu visor bukan aku yg punye..tp Alex yg punye..die beli cos nak cover muke awek die drpada terkena sinar UV...tp kalu nak pulang helmet tu anda dinasihat keras JANGAN BAWAK GENG!!!...aku janji aku xkan repot kat polis..walaupun aduan dan file saman aku da buat...tp xpe, pintu maaf sntiasa terbuka utk korang lepas korang kluar jel nanti (aku janji)...

cencorot : mlam td mimpi HELMET tu pggil2 name aku mtak tolong aku selamatkan...maaf helmet cos aku da serahkan kes ni kepada yang berwajib...

p/s: thanks to jiran selang sebuah umah cos bg pinjam helmet kekura merah yg 'best' tu...aku akan pkai smpai akhir sem nie...ok???

7 comments:

  1. hahaha...siap mimpi helmet tu perkara merepek..helmet kan sejenis binatang tidak bernyawa mana die ade roh tuk masuk dlm mimpi ko...merepek + mengarut

    ReplyDelete
  2. eh eh...ape lak merek, bes ko mimpi bsah tu ape??? air kan sejenis minuman mane ade roh utk masuk lam mmpi...

    ReplyDelete
  3. hahhahuuhu..sadis gler.. mujur helmet je ilang, buatnye ngn moto2 ko skali ilang lagi le haru biru kelabu..huhuhu.. btw tabahkan le hati..wit ptptn ade lagi kan..beli le sebijik lagi...ngeh3..

    ReplyDelete
  4. nanti dapat duit rayer, beli lah helmet baru.. huhu

    ReplyDelete
  5. adlya: ptptn da abeh, babtu kes helmet ilang masuk lam blog..kalu ade wet lg xyah beso2 kan, bli baru terus sudaa...

    NurQaseh: erm, kalu nak ikut umo skang ni, mmg masih layak utk dpt duit raye, tp duit raye tu da di plan utk beli keta mainan yg sorong2 tuh..

    ReplyDelete
  6. ermmm.. nampaknya elmet dah terkorbans.. tak per la.. tak dok rejeki.. ahahaaa

    ReplyDelete