Friday, July 24, 2009

The Glorious Jumaat

celik je mata, lam kol 12pm td...lom pon sempat aku ucapkan "good morning world"aku dikejutkan gan satu msg 'buzz' dr member kelas aku, bincang pasal pojek degree show...betonyeh punye byk, pastu die tnye..."xde wat pebende ke arini???" aku ckp..."arini nak g kelas agama kat mesjid"..die ckp, "owh aku lupe arini ari jumaat"...pakkal je die tu popuan, kalu laki mau aku takbir kat gegendang tlinge die, kasi panas sket...pastu aku ckp nak blah r, nak mandi...arini aku tompang dak blik sbelah, cos roomate aku pulang kmpung...pas smayang jumaat, kmi bepakat gan ahli2 lembaga rumah yg lain, utk makan scara berjemaah (cam xbest lak, pas solat jemaah kalu makan xdlakukan scra berjemaah)...aku blik jap mek duit, pas amek duit..g r usya lauk kat kedai makan plihan kami (no name mention) smpai je...makcik kedai ckp "da setle r jang lauknye" maksudnye lauk da abes r tuh..aku gan muke frust, tgah dok acting sedey, tetibe nmpak sorang ahli lembaga rumah yg lain, nyorong moto..aku ckp "eh tu sipolan tuh, pesal lak laaa mamat ni sorong moto", begegas gak kmi g nyonsong mamat td, hulurkan bantuan..kot2 tegelepok kat ctu cos pnat nyorong motor yamaha lagenda, pas setel masalah member tu trus kmi g kedai mkan lain, kire sebaik kmi ade pasang plan B...so Alhamdulillah, kedai tu, ade tinggal sikit2 je lauk..boleh laa, asal kenyang...

No comments:

Post a Comment