Friday, July 24, 2009

Pengalaman dolu2

pnah dulu, time aku mule blajo moto...time kaki ala2 takat nak jamah tanah, jengket2 tp ade pasaan nak nunggang moto...xlme pas tu aku da fasih dlm nunggang moto, and da taw r selok belok jalan kat kg aku...1hari tu, aku minjam moto pakcik aku..cos syg lak nak naik moto aku yg jauh lbih berusia dr usia aku skang (ps* "aku mude lg") ape lg nak bawak ke bandar (malu r, macho2 tp naik motor burok) utk bersiar2 n beli barang2 kperluan harian,brang dapor dll...sepulang dr bandar, polis terserempak gan aku..so ditahannye aku tnpa mintak izin, aku ckp..'maaf en. da pnuh, da xleh tumpang," (mane der...tipu je bab berdialog gan polis tu ) polis tnye aku..."dik nape bwk moto xpasang lampu,"..bru aku tingat lmpu moto tu mmg ade skill kalu nak di nyalakan, " aku ckp, "owh xpasan lak...", maka scara spontannye aku tepok2 kpale motor pakcik aku tuh, dgan tujuan utk idopkan lampu motor tu, polis da pelik "nape ko ketok2 pale motor tu?"..aku ckp la.."ni lah cra nak idupkan lampu moto ni,"..pastu polis suh aku blah..gaknye die pnat tgok aku ketok2 kpale motor tu tp lmpu xidop...dlm perjalanan pulang, da dekat area2 kg aku...aku ditimpa musibah, motor yg aku naik tu terbabas masuk lam semak, xclap aku belah kanan, cos belah kiri ade apek tua (single and still searching, sape yg berminat aku leh ejaskan...) maka terbaringlah aku dlm semak...dlam semak tu, aku mendiamkan diri..takot2 ade org yg lalu citu, pastu aku aku bgun smbil merangkak, cek line...clear ke x..cuak gak aku kaver malu kot2 der orag dok nyengeh dr jauh tgok gelagat aku cek line...pas mendapat kepastian bhwa xde org kat sekitar tu..aku berusaha keras ngangkat moto...cek ade kecacatan ke x...Alhamdulillah, xde yg cacat..handle cukup 2, tayar ade dua n still bulat...and yg pling best, lmpu moto menyala...pasaan nak ulang nak pg smule tmpat polis td and tunjuk bhwa lmpu moto da idup tetibe hadir..tp aku abaikan, so aku trus balik..and cite kan kejadian td..tetibe.........(jap nak g smayang jumaat, kalu aku tringat, aku smbung r..kalu x, hidupla kalian dibelenggu misteri...)

No comments:

Post a Comment